Shopify VS WooCommerce

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Baarle - Nassau / Hertog

Welk shopsysteem is beter voor jouw webshop?

Je bent van plan om een webshop te beginnen, maar je weet niet goed welk e-commerceplatform je het beste kan gebruiken? ‘’Hoe kan ik gemakkelijk én snel zoveel mogelijk online verdienen?’’, hoor ik je vragen. Echter, er is niet één ‘beste’ manier om een webshop te runnen. Dit is afhankelijk van je producten, doelgroep, technische kennis, budget en in welke mate je zelf de controle wilt over je webwinkel. Het lastige is om precies te weten welk platform het beste werkt voor jou. Daarom vergelijkt DreamWork Reclame in dit artikel de twee populairste en gebruiksvriendelijkste e-commerceplatforms ter wereld: WooCommerce en Shopify. Beide shopsystemen hebben sterke punten en kunnen de perfecte oplossing zijn om jouw webshop mee te bouwen. Om jou te helpen bij deze moeilijke keuze hebben we de voor- en nadelen van deze twee platforms op een rijtje gezet, zodat jij hierna een weloverwogen uiteindelijke beslissing kan maken. Wordt het Shopify of WooCommerce?

Shopify

Shopify raakt wereldwijd bekend en wordt in Nederland steeds populairder. Dat is niet zo vreemd, omdat de software eenvoudig in gebruik is en vele mogelijkheden biedt. Met de kant en klare thema’s zet je binnen korte tijd een stijlvolle en strakke webshop online, zonder dat je daar technische kennis voor nodig hebt. Het beheren van je webwinkel, het verwerken van het betalingsverkeer en het verzenden van de bestellingen kost nauwelijks moeite. De ingebouwde of toegevoegde functies maken het jou en je klant zo gemakkelijk mogelijk. Shopify is geschikt voor zowel de startende als de gevorderde webshopeigenaar, hoewel je als gevorderde wel een uitgebreider en dus duurder pakket nodig hebt. Er is een uitstekende klantensupport én een wereldwijd gebruikersbestand waar je community support kunt krijgen.

Voordelen

• Makkelijk te gebruiken, heel geschikt voor beginners.
• Shopify regelt alles voor je, van hosting tot beveiliging.
• Het duurt maar een paar minuten om je winkel te lanceren.
• Er is toegang tot duizenden apps om je winkel uit te breiden.
• De thema’s zijn overvloedig en mooi.
• Dropshipping is vrij eenvoudig met Shopify.
• Zeer goede klantenservice, ondersteuning en begeleiding.
• Gratis proefperiode van 14 dagen.

Nadelen

• Beperkt maatwerk mogelijk (je bent afhankelijk van thema’s).
• E-mailhosting niet inbegrepen.
• Maandelijkse kosten (abo) die toenemen wanneer je gebruik wilt maken van meer functionaliteiten.

WooCommerce

WooCommerce is een gratis webshop plug-in voor WordPress. WooCommerce begon als een simpele plug-in, maar is uitgegroeid tot een enorme community en veel meer dan alleen een enkele plugin. WooCommerce is één van de meest populaire webshop systemen en wereldwijd miljoenen keren gedownload. Steeds meer mensen kiezen voor WooCommerce omdat het een zeer uitgebreid systeem is dat tegelijkertijd even eenvoudig werkt als WordPress. Veel mogelijkheden dus, maar wel met het gemak dat je van WordPress gewend bent. Er zijn veel verschillende WordPress-themes beschikbaar die speciaal zijn gemaakt voor WooCommerce. Dit betekent echter niet dat het verplicht is om zo’n thema te gebruiken. WooCommerce is van zichzelf erg uitgebreid. Naast de standaard mogelijkheden van WooCommerce is het mogelijk om deze plug-in oneindig uit te breiden met extensies.

Voordelen

• Gratis in aanschaf en geen maandelijkse kosten.
• Onderdeel van WordPress.
• Zeer flexibel en volledig op maat.
• Oneindig veel thema’s en plug-ins.
• Goede zoekmachineoptimalisatie (SEO).
• Volledige controle (in eigen beheer).
• Overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Nadelen

• Geen Nederlandstalige support.
• Hosting, beveiliging, onderhoud en back-ups zelf regelen.
• Vereist tijd en kennis om alles onder de knie te krijgen.

Conclusie

Shopify is gemaakt voor mensen die zo ongecompliceerd en snel mogelijk een winkel willen hebben zonder veel technische interesse en kennis. En waarin ze eenvoudige standaardproducten verkopen voor verzending. Met Shopify hoef je jezelf verder nergens zorgen over te maken en kan je in recordtijd aan de slag. Shopify laat zichzelf zowel de ontwikkeling van het platform als de hosting betalen via de fees. Meer verkoop en inkomsten betekent meer vergoedingen, wat je heel mooi kunt zien in de kostenvergelijking.

WooCommerce is voor alle makers! En - ook in termen van kostenvergelijking - voor alle gevallen waarin je meer dan een kleine winkel nodig hebt. WooCommerce is perfect voor iedereen die zijn eigen individuele en complexere webwinkel wil hebben met de mogelijkheid tot veel productvariaties, verzendopties, facturen versturen en instellen btw tarieven . En die niet bang zijn om het zelf te doen - of om hiervoor een dienstverlener te zoeken. Op WooCommerce moet je niet verlegen zijn om technologie. Tegelijkertijd moet je bereid zijn om nieuwe kennis op te doen. Interesse in webtechnologie is essentieel, evenals de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen voor de veiligheid van de winkel.

Uiteindelijk heeft elk e-commerceplatform voordelen voor specifieke situaties. Als je flexibiliteit en controle belangrijk vindt en al enige ervaring hebt met WordPress, is WooCommerce waarschijnlijk de beste keuze. Als je een beginner bent, eenvoud waardeert en géén complexe producten met veel varianten wilt verkopen, is Shopify waarschijnlijk de beste keuze voor jou.

Webshop bouwen door DreamWork Reclame

DreamWork Reclame ontwikkelt al haar webshops in WooCommerce, zodat wij de volledige vrijheid en flexibiliteit hebben om 100% maatwerk te bieden aan onze klanten. Wij kennen als geen ander de ingrediënten die een webshop nodig heeft om (potentiële) klanten te verbinden aan uw bedrijf. Wij bouwen en onderhouden webshops die perfect aansluiten bij uw huisstijl, doelgroep en verkoopdoelstellingen. Wilt u ook een professionele en unieke webwinkel zonder beperkingen én zonder hoge kosten voor extra functionaliteiten? Dan bent u bij DreamWork Reclame uit Baarle-Nassau aan het juiste adres. Klik hier voor meer informatie! 

Contactgegevens

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Boschoven 11
    5111XG Baarle-Nassau
  • KVK: 73927910

© 2021 DreamWork Reclame

5 Gratis tools om het beste uit je social media te halen

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Baarle - Nassau / Hertog

5 Gratis tools om het beste uit je social media te halen

Social media beheren kan tijdrovend zijn. Ideeën bedenken, afbeeldingen maken, content schrijven, resultaten analyseren, interactie aangaan met je bezoekers… Er kruipt behoorlijk wat tijd in. Gelukkig zijn er social media tools die het online bestaan een stuk gemakkelijker maken. Er zijn ontelbaar veel verschillende gratis en betaalde tools beschikbaar. DreamWork Reclame helpt je graag een handje op weg en heeft de 5 beste gratis social media tools voor je op een rijtje gezet.

1. Meer Instagram engagement met Crowdfire

Wil je de betrokkenheid en groei op je social media boosten? Dan is Crowdfire een veelgebruikt en krachtig middel en hét geheim van veel social media bureaus, ondernemingen en influencers. Crowdfire is ideaal voor het inplannen van posts op je verschillende social media kanalen. Ook voor het inzien van de statistieken per bericht en het analyseren van de effectiviteit van je posts, is Crowdfire een uitkomst! Verder helpt deze tool je bij het kiezen van de juiste tijdstippen en raadt het content en relevante hashtags aan op basis van jouw niche en doelgroep. Crowdfire is een gratis tool, maar wil je meer functionaliteiten? Dan kun je uiteraard altijd upgraden naar Crowdfire Plus.

2. Maak geweldige ontwerpen met Canva

Heb je geen verstand van Photoshop, InDesign of Illustrator maar wil je toch professionele ontwerpen voor op je social media? Geen probleem! Dankzij Canva is iedereen designer. Met dit online programma maak je gemakkelijk waanzinnige social media visuals, zoals informatieve graphics, quotes, blogaankondigingen, etc… Je hebt geen grafische of technische kennis nodig, want met het drag-en-drop systeem zet je heel gemakkelijk jouw ontwerp in elkaar. Kies eerst het juiste formaat: een Facebook cover, een Instagram post of story, een LinkedIn afbeelding, …. Daarna kies je een van de prachtige voorgemaakte templates en voeg je je eigen tekst, afbeeldingen en eventueel logo erbij. Al deze ontwerpen maak je natuurlijk geheel in jouw huisstijl, zodat je erkenning creëert op social media. Ook voor het ontwerpen van logo’s, visitekaartjes, posters en flyers is Canva een geweldige tool!  

3. De mooiste stockfoto’s van topkwaliteit met Unsplash

Sprekende, professionele foto’s op je social media. Dat willen we allemaal. Maar soms hebben we niet de tijd of middelen om zelf goede foto’s te maken en bewerken. Gelukkig is er op internet meer dan genoeg beeldmateriaal te verkrijgen. Maar waar vind je gratis foto’s? En hoe weet je zeker dat je de door jouw gevonden foto’s wel op je social media kanalen mag gebruiken? Unsplash is het antwoord. Dit is één van de grootste gratis foto websites. En met gratis bedoelen zij ook echt gratis. Er zitten dus geen auteursrechten op de foto’s en je hoeft ook geen credits te vermelden bij het gebruik van deze foto’s. Unsplash is dé manier voor een visueel aantrekkelijke feed die niet onopgemerkt zal blijven bij je doelgroep.

4. De beste hashtags voor jouw posts met Hashtagger

Een handige tool voor het vergroten van je vindbaarheid en het bevorderen van je groei op social media is Hashtagger. Deze app helpt je bij het bepalen van populaire en relevante hashtags op Instagram. Door een hashtag in te voeren, genereert de app een lijst met de nieuwste top-hashtags, gebruikt door jouw doelgroep. Dit is dus gebaseerd op het Instagram-gebruik van anderen. Een andere, vergelijkbare app is Jetpack App. Daarmee kun je snel en gemakkelijk een opgeslagen lijstje aan hashtags kopiëren voor je post.

5. Maak een prachtige, consistente feed met Lightroom Mobile

Hebben jouw social media foto’s meer weg van een samengeraapt zootje dan van een pakkende, prachtige fotoserie? Dan is dat vaak nadelig voor je bereik en naamsbekendheid. Het goede nieuws: Daar is iets aan te doen. Goede nieuws 2: Het kost niet eens veel moeite. Goede nieuws 3: Het is ontzettend leuk om te doen. Met Adobe Lightroom Mobile is het professioneel bewerken van jouw foto’s een eitje! Lightroom Mobile is het verlengstuk van het bekende fotobewerkingsprogramma Adobe Lightroom wat door veel fotografen, social media bureaus en influencers wordt gebruikt. Met deze app maak je gemakkelijk een mooie, consistente feed. Speel met kleuren, contrast, belichting, schaduwen en tover je fletse, onbewerkte foto’s om tot echte eyecatchers! Daarnaast kan je je eigen presets (voorinstellingen) maken en met één klik toepassen op al je foto’s. Ideaal om eenheid te creëren op je social media profielen.

Social media uitbesteden

Ontbreekt het u aan tijd, kennis en inspiratie om uzelf regelmatig bezig te houden met social media? Geen zorgen! Wij helpen u hier graag bij. Reclamebureau DreamWork Reclame maakt het uitbesteden van social media marketing aantrekkelijk met heldere social media pakketten, die passen bij uw bedrijf, doelen, doelgroep en budget. Niet alleen nemen we al het werk voor u uit handen en maken we doordachte content met een wauw-effect, ook zetten wij uw bedrijf langdurig en succesvol in de spotlights. Bekijk hier onze social media pakketten.

Contactgegevens

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Boschoven 11
    5111XG Baarle-Nassau
  • KVK: 73927910

© 2021 DreamWork Reclame

Waarom SEO onmisbaar is voor jouw website

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Baarle - Nassau / Hertog

Waarom SEO onmisbaar is voor jouw website

Het moment is eindelijk daar! Na al het harde werken is je website klaar. Je staat te popelen om je business te promoten, je producten te verkopen of je kennis te delen. Maar... na een tijdje heb je nog steeds geen bezoekers. Erg frustrerend! ‘’Hoe kan het dat mijn website nauwelijks bezoekers trekt?’’ horen wij je vragen. Heel simpel: je website is niet goed vindbaar in Google. Hierdoor loop je bezoekers – en in het geval van een webshop dus ook inkomsten - mis. Voor 95% van de Nederlanders start de zoektocht naar een product of bedrijf in een zoekmachine. Om onder de aandacht van je doelgroep te komen en leads te genereren moet je dus zo ver mogelijk bovenaan in de zoekmachines staan. Wanneer jouw website een lage positie heeft in Google, is dat ten nadele van je naamsbekendheid en bereik en dit resulteert in lage bezoekersaantallen en weinig leads. Dit willen we natuurlijk niet! DreamWork Reclame geeft daarom dé beste SEO tips en tricks voor beginners om de vindbaarheid van jouw website of webshop drastisch te verbeteren.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). SEO is in feite alles wat je doet om te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische (gratis) zoekresultaten van de zoekmachines. Waarbij Google de meest gebruikte zoekmachine is. Een sterk geoptimaliseerde website is makkelijker te indexeren in zoekmachines en daarmee beter vindbaar voor je doelgroep.

SEO tips voor beginners

✤ Teksten optimaliseren

Content is king
Content is en blijft één van de belangrijkste rankingfactoren voor zoekmachines. Voordat je start met content maken, is het belangrijk dat je jezelf afvraagt wat het doel is van je website. Wat wil je bereiken? Verplaats jezelf in je doelgroep. Welke informatie is waardevol voor hen? Waar zijn zij naar op zoek en wat kan jouw website hen bieden? Maak je inhoud uniek en gericht op het onderwerp. Je bezoekers komen met een specifiek vraagstuk op je website. Geef zo duidelijk en uitgebreid mogelijk antwoord op de vragen. Dit doe je door het inzetten van zoekwoorden. Wil je bijvoorbeeld gevonden worden op ‘Snel en makkelijk geld verdienen‘, zorg dan dat deze specifieke trefwoorden geregeld terugkomen in je teksten. Hoe meer waarde jij biedt aan je bezoekers, hoe langer ze op je website blijven. Daarmee geven ze gelijk een goed signaal af aan Google. Een makkelijke en gratis tool waarmee je populaire zoekwoorden en content ideeën kan opdoen is Ubersuggest

Naast de inhoud van je content, is het ook van belang dat je deze goed presenteert. De opmaak, indeling en leesvriendelijkheid van je website zijn hierbij van belang. Schrijf pakkende titels die direct de aandacht van je bezoekers trekken. Maak correct gebruik van koppen en tussenkoppen. Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waar je website over gaat. 

✤ Laadtijd optimaliseren

Een goede website heeft een laadtijd van 2-3 seconden of sneller. Met Google’s PageSpeed Insights kan je zien hoe lang jouw website er over doet om volledig te laden en welke score Google daar aan verbindt. Er zijn verschillende manieren om je website sneller te maken. Een makkelijke manier is het verwijderen van overbodige bestanden en het verkleinen van de afbeeldingen op je website. Upload je afbeeldingen op websites zoals tinyJPG of Online Convert en je afbeeldingen zijn met een druk op de knop verkleind naar het juiste formaat. Ook zijn er verschillende WordPress plug-ins zoals Smush die alle afbeeldingen op je website in een klap verkleinen.

✤ Maak je website mobielvriendelijk

Dat je goed zichtbaar moet zijn op desktop, tablet en mobiel wisten we natuurlijk al langer. Echter hecht Google ook veel waarde aan de mobiele variant van je website. Het lijkt er dan ook op dat Google meer en meer voorrang geeft aan websites welke perfect geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten. Dit is ook niet gek aangezien een groot percentage website bezoekers tegenwoordig afkomstig zijn van mobiele apparaten. Zorg dus dat jouw website mobiel gezien tip-top in orde is!

✤ Maak gebruik van linkbuilding

Goede linkbuilding is essentieel voor het bereiken van hoge posities in Google. Linkbuilding is het actief links vergaren van andere websites naar jouw website. Google ziet links naar jouw website namelijk als een soort aanbeveling. En hoe meer aanbevelingen je hebt, hoe relevanter en waardevoller je website is in de ogen van zoekmachines. Je kunt het vergelijken met een goed restaurant; als het door een vriend, familielid of kennis wordt aangeraden ben je eerder geneigd om er een keertje te eten.

5 verschillende mogelijkheden om links te verkrijgen:
- Je website inschrijven bij directories (startpagina's, overzichtspagina's).
- Links ruilen met andere websites.
- Gastbloggen, artikelen schrijven andere websites.
- Het inzetten van social media.
- Kopen van links.

✤ Wees actief

Zorg ervoor dat je regelmatig nieuwe content toevoegt aan je website. Als jij wekelijks een nieuw artikel publiceert, geeft dit een signaal af aan Google dat je website actief en up-to-date is. Probeer structureel nieuwe waardevolle content te publiceren voor je doelgroep. Bloggen is hierbij een waardevol hulpmiddel om je vindbaarheid te verbeteren.

SEO uitbesteden aan DreamWork Reclame

Wil jij ook een hoge positie in Google en tientallen tot honderden bezoekers per dag? Maar heb je geen idee waar je moet beginnen of heb je simpelweg niet de expertise of tijd om jezelf bezig te houden met SEO? Geen probleem! DreamWork Reclame helpt je graag bij het optimaliseren van jouw website, zodat je zeker bent van een top positie in Google. Klik hier voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte.

Ook wanneer je nog geen website hebt en op zoek bent naar een partij voor het ontwerpen van je website, staan wij voor je klaar! DreamWork Reclame in Baarle-Nassau is niet alleen hét adres om de vindbaarheid van je website te verbeteren, maar ook voor het maken en beheren van websites en webshops. Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van technisch geoptimaliseerde websites met een uitstekende vindbaarheid. Laat je jouw website bouwen door DreamWork Reclame, dan ben je verzekerd van een ijzersterke SEO positie, en dat zonder extra kosten!

Contactgegevens

  • 06 37 55 65 39
  • info@dreamwork-reclame.nl
  • Boschoven 11
    5111XG Baarle-Nassau
  • KVK: 73927910

© 2021 DreamWork Reclame